Besøg

Når I tilbydes en dagplejeplads fra Pladsanvisningen, vil dagplejepædagogen kontakte jer.
Dagplejepædagogen oplyser hvilken dagplejer jeres barn har fået tilbudt plads hos.
Herefter kontakter I selv dagplejeren og aftaler et forbesøg sammen med jeres barn.
Efter besøget kontaktes dagplejepædagogen om hvorvidt I ønsker pladsen eller ej, samtidigt med at I takker ja eller nej til tilbuddet direkte til Pladsanvisningen.

Velkomstmøde
I forbindelse med at jeres barn starter i dagplejen inviteres I til et velkomstmøde som afholdes primært i legestuen eller alternativt hjemme hos den dagplejer I er blevet tilbudt. På velkomstmødet kan I forældre fortælle om eksempelvis fødslen, barslen, jeres barns personlighed, søvn, kost, behov mv. for at skabe bedst mulig viden om netop jeres barn og jer som familie. Det er også på dette møde vi sammen taler om jeres barns opstart i dagplejen, og I vil have rig lejlighed til at stille spørgsmål.
Dagplejeren fortæller om sin hverdag med børnene. Dagplejepædagogen deltager også på mødet, og fortæller om de mere generelle ting der sker i dagplejen.

Rundvisning i Dagplejen
Kontakt os, hvis du ønsker at besøge en legestue, så prøver vi at arrangere det.

E-mail: dagplejen@gladsaxe.dk